Minä olen ehdottomasti aivan väärä henkilö vastaamaan, saati sitten julkaisemaan omia mielipiteitäni kauneudenhoitoon liittyvissä asioissa. Minulta jäi kai joku ruuvi löysälle naiseksi kasvaessani, sillä en millään jaksaisi meikkailla, nyppiä kulmakarvoja tai väsätä hiuksiani jatkuvasti... enkä varsinkaan seurata aktiivisesti kauneuteen liittyviä trendejä ja uusia asioita.

Älkää silti pelästykö, en minä silti mikään ihan peikkokaan ole. Tottakai ajoittain sellaisellekin päälle satun, että saan aikaiseksi ostaa pakkeleita ja purnukoita (varsinkin ihovoiteita), mutten silti satsaa ja panosta niihin sen vertaa, että voisin hehkutella omilla tiedoillani siitä mikä on hyvää, enkä todellakaan jaksa joka päivä erityisemmin laittautua. Varsinkin aamut ovat minulle muutenkin tarpeeksi tuskallisia. Tavoitteenani on kuitenkin vähitellen "parantaa tapojani", sillä sisustussuunnittelijaimagoni ei todellakaan halua olla mikään hiukset harollaan harhaileva taivaanrannanmaalari, niin kuin opiskelijaminäni tahtomattanikin useimmiten oli. Siispä, otan härkää sarvista ja vastaan Juanitalta saamaani kauneusaiheiseen haasteeseen:

1. Varhaisin meikkimuistosi

Ensimmäiset kokemukseni meikeistä johtavat varmaankin vessan kaapeille ja äitini huulipunille ja puutereille, mutta selkeää muistikuvaa minulla ei näistä kokeiluistani ole. Sen sijaan muistan elävästi sen päivän, kun sain siskoltani ensimmäisen ripsivärini. Se oli vaaleanvihreässä puikossa, jossa oli hopeinen korkki. Samoihin aikoihin opin myös samaiselta siskoltani, että kauneudesta pitää kärsiä, kun hän ensimmäistä kertaa nyppi minun valtavaa kulmakarvaviljelmääni. Valitettavasti kaikki kulmakarvakeisari-kuvani ovat Suomessa, joten en voi laittaa esimerkkikuvaa....

2. Mitä meikkejä löytyy käsilaukustasi?

Ai mistä käsilaukusta? Viime kevääseen asti kuljin yliopistolle laukun kanssa, joka sisälsi lähinnä vihkoja, sisustuslehtiä ja kyniä, mutta myös meikkipussin joinain päivinä. Siinä tapauksessa siis kaikkea mahdollista meikkivoiteesta huulipunaan. Yleensä kuitenkin kuljen ilman mitään käsilaukkua. En yksinkertaisesti tykkää kuskata tavaraa mukanani. Jätän kaiken "rojun" autoon ja kannan puhelinta ja korttikoteloa kädessäni jos pakko on (kyllä, olen omituinen). Sillon harvoin kun menen ulos,  kuskaan mukanani pikkulaukkua josta löytyy puuteri ja huulikiilto tms.

3. Lempituoksusi?

Minulla ei ole mitään varsinaista suosikkihajuvettä, en erityisemmin edes pidä niistä mitä minulla on.  Jokapäiväisessä käytössäni onkin vain vaniljantuoksuinen splash, jota suihkuttelenkin ympäri vartaloa aina suihkun jälkeen. Rakastan vaniljan tuoksua, sitä löytyykin sitten useampi puteli.

1897440.jpg

4. Henkilökohtainen kauneusvinkkisi?

Liikun samalla linjalla kuin Juanita ja Antonia: hymyily. Parempaa vinkkiä en voi antaa, minulla se on toiminut liiankin hyvin :D.

5. Uusin kauneuslöytösi?

Tästä on lähinnä tullut pahe: Lanzan aerosolkiiltosuihke. Itse en aerosoleja ostele, mutta siskoni jätti tuon putelin minulle melkein täytenä, joten nyt olen sitten innoissani sitä suihkutellut hiuksiini. Upea kiilto ja miellyttävä tuoksu niin kuin purkissa lukee.

1897442.jpg(http://www.beautybay.com/assets/images/product/large/bb_6zJy_lanz0047h.jpg)

6. Ikimuistoisin virheostoksesi?

Viininpunainen kiiltelevä 3 in 1 stick, jota muka voi käyttää niin silmissä, poskilla kuin huulillakin. En minä ainakaan.

7. Meikkivoiteella vai ilman?

Mieluummin ilman ainakin täällä hikoilun ykkösmaassa, mutta silti meikkivoide on minulle iho-ongelmaiselle ihan must. Silti samasta syystä olisin mieluummin ilman, mutta minulla on myös tummat silmänympärykset, joten ainakin jotain pohjaväriä on pakko hieman laittaa jos laittautua haluaa.

8. Eyliner vai kajal?

Kajal, mutta ilman sitäkin pärjään.

9. Tuote, jota ilman et tulisi toimeen?

St. Ivesin Apricot Face Wash. Olen käynyt läpi varmaan 50 akneiholle tarkoitettua hoitosarjaa, mutta loppujen lopuksi olen päätynyt ruokakaupasta ostettavaan St. Ivesiin, joka on toiminut paremmin kuin mikään kauneushoitolasta riistohinnalla ostamani mönjä. Tosin onhan ihoni jo iänkin myötä parempi kuin ennen...

1897425.jpg(http://stives.com/skin-care-products/facial-blemish-face-wash.cfm)

10. Tuote, jota haluaisit vielä koittaa?

No, olen jo koittanut, mutta haluaisin myös käyttää useammin kuin kerran Sebastianin Body Double thick in-shampoota ja hoitoainetta.

1897433.jpg(http://salon.excuriaspa.com/images/sebastian/thick_in_conditioner.jpg)

No niin, selvisinhän minä siitä! Nyt sitten vielä se tunnustus. Kiitos siitä Sarille Teksasiin!

1897454.jpg

Kun ei kerta takaisin Sarille voi sitä pistää, niin tämä lähtee nyt sitten aivan toiselle aikavyöhykkeelle, banaanimaasta kiwimaahan, eli Kazzalle Wellingtoniin!
Minua on aina kiehtonut Uusi-Seelanti, mutta koska siellä vieraileminenkin tuntuu tällä hetkellä todella kaukaiselta haaveelta, tyydyn lukemaan Kazzan kokemuksista kiwien keskuudessa.