Olin tänään innoissani, kun sain ripustella pyykit ulos kuivumaan uusilla pyykkipojilla. Vihdoinkin olin muistanut ostaa niitä pirulaisia, eikä tarvinut säästellä, vaan lykätä jokaiseen paitaan kaksi ehjää pyykkipoikaa. Aurinko paistoi ja värikkäät paidat roikkuivat siinä narulla niin hauskasti kirkasta taivasta vasten, että nappailin jopa pari kuvaa, ennen kuin laitoin toisen koneellisen käymään.

1499138.jpg1499134.jpg

Tämän jälkeen suuntasinkin
takaisin sisälle, ja unohdin täysin koko pyykkäilyn, kunnes taivaalta oli tullut märkää jo ties miten kauan. Yhtäkkiä tajusin miksi se sade ei vaan jotenkin tuntunut kivalta; ne pyykithän olivat edelleen siellä taivasalla, ja toinen satsi edelleen koneessa. Lopputulos näyttikin sitten tältä:

1499139.jpg
Nyt minulla on kaksi lastia märkiä lumppuja koko kämppä täynnä ja itselläkin olo kuin uitetulla koiralla. Tällaisina hetkinä muistan miten
mukava oli se tyojako silloin joskus, kun sisarukseni auttoivat sisällä kotihommissa, ja minä haravoin pihaa, leikkasin nurmikkoa tai aurasin lunta. Minua ei kai ole tarkoitettu housewife-rooliin, kun pääni tahtoo unohtua sinne pilvien aurinkoisemmalle puolelle lomailemaan, ja tänäänkin pyykkien lisäksi unohdin riisin hellalle kunnes alkoi kärtsäämään.


















------
Miksi aina kun yritän koodailla ö:n (alt+148), lennän ulos sivulta? Piti nytkin käydä kopioimassa se muualta.